vrijdag 13 juni 2014

Kleine hulpjes voor het grote werk...

omdat het de laatste dagen nogal warm was zat ik minder bij mijn naaimachine maar toch enkele zaken gemaakt.

Eerst heb ik 4 patroongewichtjes gemaakt volgens hare uitleg in het boek dat ik geleend heb uit de bib.




Restjes gebruikt om ze te maken en gevuld met rijst.Ze hebben hun dienst al bewezen bij het uittekenen van het patroon van mijn broek.

Vervolgens heb ik een 'birdy bloes' gemaakt naar haar voorbeeld maar aangepast naar mijn goesting.

Ik hou niet van bloesjes die tot aan je nek toe zijn dus heb ik er een v uitsnijding op gevoel ingemaakt en ik moet zeggen,viel goed mee.

Heb het netjes afgewerkt met een zigzag lintje,ook voor de 1ste keer dat ik dat gebruikte maar moet eerlijk toegeven,het ging gemakkelijker dan ik verwachte.


Omdat ze morgen minder warm weer voorspellen ga ik het aandoen op een witte broek.

Gisteren was ik begonnen met het patroon over te nemen van de Sunny Pants uit La Maison Victor.

Dit modelletje heb ik bij deze blog  en bij deze blog al gezien en het leek me
leuk om een luchtige zomerbroek te hebben.



Dit is het stofje dat ik gekozen heb bij deze winkel.Het is groen met wit maar de foto geeft geen goed resultaat.

Het stof is al geknipt en ligt klaar om aan te beginnen wat ik altijd wel wat spannend vind.

Hopelijk krijg ik ze dit weekend of toch maandag af want ze voorspellen de komende dagen toch nog mooi weer.

Voor iedereen een fijn weekend.Ik mag de voormiddagen gaan werken en morgen namiddag ga ik op zoek naar toffe roos met witte stof voor een opdracht die ik gekregen heb van een vriendin.

Meer info volgt als ik het stof gekozen heb en de spulletjes genaaid heb.

Ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden. ;-)

Groetjes C.



Follow my blog with Bloglovin

5 opmerkingen:

  1. Het bloesje zit zalig!!Misschien een tip ivm de gewichtjes:ofwel ze groter maken(ik heb 12/12 gemaakt) of niet te veel rijst in doen want eenmaal onder de naald kan je de rijst moeilijk van de ene kant naar de andere kant doen om te stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook een mooie versie van de Birdy (ik had 'm al gezien, maar wist niet meer waar ...)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen, de Birdy mét V-hals :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt goed mee hoor.Ik heb het niet graag zo vast/hoog aan de hals.

      Verwijderen