zondag 15 juni 2014

Van alles te vertellen...


Eerst wil ik jullie laten mee genieten van mijn Sunny Pants.


Foto gemaakt door onze dochter.

Donderdag begonnen met het patroon over te nemen.

Vrijdag het stofje geknipt en de uitleg al eens door genomen.

Zaterdag begonnen met naaien en zondag af gemaakt!

De broek zit zalig.Zo gaan er nog komen.

Eens je weet hoe ze gemaakt moet worden valt het goed mee om ze te naaien.

Volgende keer er wel goed op letten om een stofje te nemen dat nog
beter valt.

De zakken ga ik ook wat groter maken,persoonlijk vind ik deze net iets te klein.

De lengte is perfect voor mij,wat bij een gekocht broek vaak te lang is,is hier juist goed op mijn hakje.

Heb voor de 1ste keer niets moeten los doen,het patroon wordt goed uit gelegd in dit tijdschrift en voor diegene die het daar toch moeilijk mee heeft kan online ook nog mits betaling een filmpje bekijken hoe het moet.

Nu het andere dat ik wil laten weten: heb gisteren mijn naaimachine besteld bij deze winkel en ik mag er dinsdag al voor gaan.

Ik krijg dat een uurtje uitleg over hoe het in zijn werk gaat om er mee te naaien,draad inrijgen(gaat automatisch),spoeltje,steken en andere zaken.

Het is dit model van Pfaff geworden:



Het is geen goedkoop merk of type naaimachine maar volgens mij een goede beslissing.

Heb eerst op 2 plaatsen info ingewonnen.Op het internet rond geneusd naar informatie over verschillende merken zoals Pfaff,Brother en Singer.

Nu maar hopen dat het in de praktijk ook zo goed mee gaat vallen als ze schrijven/zeggen.

Heb aan mijn familie gevraagd om mee te sponseren aan deze aankoop door bij mijn verjaardag binnenkort een centje te geven ipv een geschenkje(vrijblijvend,hé!)

Verder heb ik gisteren dus 3 leuke roze stofjes gekocht:


Het middelste komt uit Het Goedkope Huis,Poppy.
De 2 anderen van bij Mercerie Sonja,Michael Miller.

Seffens beginnen om het patroon te maken en hopelijk morgen tijd om de stofjes te knippen en te naaien.

Vandaag naar de babyborrel geweest en ik had het dekentje mee dat ik heb genaaid met de walvissen erop.

                                                        

Het meisje was er super blij mee en de ouders ook want het blijkt dat ze tot nu toe het dekentje van haar baby broertje al ingepalmd had!

Dus goed gedaan en met nog 3 zwangeren in de familie van mijne man zijne kant weet ik wat te doen.

Groetjes C.




Follow my blog with Bloglovin

7 opmerkingen:

  1. Heel mooi gedaan Carla, het ziet er een goed zittende broek uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai je bent een echte prof! Een heel toffe broek en ze staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prof ben ik nog lang niet maar ik vind de broek ook leuk staan!

      Verwijderen
  3. Nog eventjes geduld en je krijgt het resultaat met de roze stofjes te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel plezier met je nieuwste aanwinst. Ik kreeg er ook eentje voor mijn verjaardag (een Juki) en heb er al veel plezier aan beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen