woensdag 13 augustus 2014

Snelle,lekkere en eenvoudige quiche.

In de koelkast lagen nog enkele zaken die op gewerkt moesten.

1 rol bladerdeeg
1 ei
1 potje mascarpone van 250 gr
1/2 gare kipfilet
1 potje kerstomaten
kruidenmengeling naar keuze

Bladerdeeg met papier in ronde bakvorm met lage rand leggen.

Randje om duwen,bodem in prikken.


Kleine stukjes kipfilet over het deeg verdelen.

De kerstomaatjes in 2 snijden en zusterlijk tussen de kip leggen.

Mascarpone met het ei goed mengen,kruiden met mengeling naar keuze,ik nam hier Provençaalse mix maar je kan ook Italiaanse of peper en zout nemen.

Vervolgens verdeel je de massa netjes over de kip en tomatenmengeling.

In voorverwarmde oven op 170° ongeveer 30 minuten en klaar is deze quiche.

Ben vergeten ene foto er van te nemen maar ze heeft gesmaakt dat kan ik jullie wel vertellen ;-)


Vandaag toch een beetje genaaid.

Ik heb weer last van mijne nek,ben echt toe aan verlof en tel dus af.

Nog 2 keren gaan werken en dan heb ik eindelijk verlof en vanaf 2 september ga ik er weer tegen aan.

Heb een warmte kussentje gemaakt volgens deze mevrouw die daar een toffe gemakkelijke uitleg bij heeft staan.


Had nog een restje over van mijn hoeslaken voor het binnenkussen,rijst stond hier ook nog in de kast,ja rijst genomen ipv kersenpitten of lijnzaad of rogge of ... Blijkbaar gaat het ook met andere zaken dan kersenpitten.

Het kussentje is al uitgetest.Mijne nek vaart er wel bij,een restje stof op gebruikt,meer moet dat niet zijn.

Maar omdat ik nog al heel snel wou zijn had ik het binnenkussen al gevuld voordat ik het omgekeerd had en heb dus de laatste zijde ook maar gewoon gestikt en met een zig zag steek afgewerkt want tenslotte ziet dat niemand.Alleen jullie nu ....




Met een mooie gemakkelijke sluiting achterkant


De kreukjes komen door het gebruik

Ook heb ik deze avond nog een patroontje overgenomen uit de Knipmode van juni dit jaar.

Misschien een tip voor jullie:ik maak kleine patroononderdelen uit boterhammenpapier.

Vind dat gemakkelijker om mee te werken dat zo'n groot blad patronenpapier,zeker als je maar kleine stukken moet overtekenen.


Er stond een leuk hoedje in en omdat wij nog naar de zon gaan wil ik er zo eentje maken.

Morgen of vrijdag eens uitproberen met een teststofje eer ik het in een leuk stofje maak.


Want wie weet trekt het nergens op als het op mijn hoofd staat.



Het groene hoedje,rechterkant onder de bikini.

En nu mezelf klaar maken om te gaan slapen,eerst de tafel klaar zetten,wasje opzetten want ja de dochter is weer thuis en dan bed in.
Groetjes C.


Follow my blog with Bloglovin

3 opmerkingen: