vrijdag 27 maart 2015

Feestkleedjes

Nadat ik eerst zorgde voor mijn eigen outfit om naar het lentefeest te gaan maakte ik vervolgens 2 kleedjes voor de feesteling.

Haar favoriete kleur is blauw en daar ging ik dus naar op zoek want ik had dat niet in mijne voorraad liggen.

Een stofje vond ik bij Studio Elf,een simpel blauw stofje met een wit en groen bloemmotiefje.


Het patroon gebruikte uit de laatste LMV,de Jill jurk.

Dit viel super goed mee om te maken,zelfs al had ik nog nooit mouwen ingezet ging dat heel vlotjes vond ik.





Stof: Studio Elf
Garen en rits: Veritas

Het andere stofje kocht bij Het Stoffenhuis in Bree nadat ik het bij een naai collegaatje had gezien.

Dit keer nam ik weer een patroontje uit LMV,de Louise jurk maar zonder voering en afgewerkt met elastische biaisband in roze om wat contrast te verkrijgen.

Het model had ik eerst uit een gekregen stofje als proef gemaakt met voering maar ik vond het moeilijk om de armuitsnijding mooi te krijgen daarom deze keer op een andere manier.

Ik vermoed dat normaal gezien het biaislint niet te zien mag zijn maar ik vind het niet storen.


De blinde rits is niet blind maar ze staat er in en netjes ook,die er blind in zetten zal ik ooit wel eens leren ;-)




Stof,garen en rits : Het Stoffenhuis
Biaislint: Mercerie Sonja
Knoopjes: Veritas

Sommige had ik het stofje al laten kijken en ik kreeg een super toffe reactie van mijn FB vriendin (M) dat ik samen met ons nichtje in haar flamingo kleedje en haar naar de zoo mag gaan in Antwerpen.Is dat niet een super lief aanbod?!
Dank je wel M!We gaan er zeker gebruik van maken in de vakantie.Ik zorg voor een leuk cadeaubon om morgen af te geven waar natuurlijk de flamingo's opstaan en dat we naar de zoo gaan samen met de trein!Wordt een leuk uitstapje,daar ben ik zeker van.

Een restje stof gebruikte ik om een zeverdoekje te maken voor de kleine broer van ons feestvarken.

Voor grote broer wordt er een strip gehaald want hij leest dat heel graag.

De mama krijgt een leuk fris bloemetje en de papa mag iedereen helpen met alles open te doen.

Voor de rest maakte ik ook nog mijn pyjama short af.Dus de zomer mag komen,ik ben er klaar voor.

We kijken er naar uit om morgen samen met hen en de rest van de familie een leuke dag te beleven.Hopelijk blijft het droog maar ze voorspellen vooral wind en regen maar daar storen wij ons niet aan!

Voor iedereen een fijn weekend,ik begin het mijne al goed want ik ga straks nog naar een workshop om juwelen te maken bij Perlien Juwelen.


Groetjes C.
Follow my blog with Bloglovin

13 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd naar wat je maakt tijdens je workshop.
    Als het net zo mooi is als de jurkjes...
    Veel plezier het komende weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was heel leuk om te doen,je leest er nog meer over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2 mooie kleedjes voor het nichtje, maar het flamingokleedje is mijn favoriet! M Geniet van je workshop en waarschijnlijk voor morgen een nieuw juweeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het flamingokleedje is ook mijn favoriet!De workshop was heel leuk.

      Verwijderen
  4. Wat ziet het er allemaal weer erg professioneel uit Carla, je hebt het echt in je vingers hoor! Hopelijk een erg leuke dag vandaag, jammer van de regen! Fijn WE*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Christa,bedankt voor de complimentjes!We hebben de regen links laten liggen en hebben ene fijne dag gehad.

      Verwijderen
  5. Wat een schattige jurkjes! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd hoe ze aan zijn want ze wou gisteren niet passen wat te begrijpen is,al die drukte en spelen is natuurlijk leuker,hé!

      Verwijderen
  6. Dat zijn leuke jurkjes! Mooi afgewerkt.

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel,ik vind het tof dat jullie hier komen reageren.

      Verwijderen