zaterdag 7 november 2015

Na lange tijd nog eens een kookavondje...

We hadden gisteren eindelijk nog eens een kookavond.Tegenwoordig zijn we maar met 3 maar dat maakt niet uit,het is en blijft leuk en gezellig om te doen.

De menu was deze keer door mijn vriendin gekozen,het ging dan ook allemaal bij haar thuis door.

Eerst mochten we van hare lekkere sangria proeven en een bordje vol met hapjes: tomatensoep met room,mini kippenboutje,toastje met vidé en een bladerdeeg hapje.



Het voorgerecht nam ik voor mijn rekening en het was een lekker stukje kabeljauw in de oven gegaard met een korstje van mosterd en allerlei kruiden.

Wat rijst erbij en gewokte prei reepjes,afgewerkt met room en currypoeder.Normaal gezien had er in het sausje wat yoghurt gemoeten maar dat was ik er vergeten onder te mengen,maar het smaakte goed.




Mijn schoonbroer nam de hoofdschotel voor zich.Een kippenfilet gevuld met een soort tapanade van look,kruiden en zon gedroogde tomaten,in parmaham gewikkeld en vervolgens in de oven gegaard en vergezeld van strikjes pasta en parmezaan.Ook hij was iets vergeten toe te voegen:kerstomaten voor onder de pasta maar het was lekker.Ook een gerecht waar van je het kippen gedeelte op voorhand kan klaar maken en in de oven te schuiven al je gasten er zijn.Vergeten om er ene foto van te maken daarom eentje dat ik via Google afbeeldingen gevonden heb en er fel op lijkt.




Het dessert werd door mijn vriendin gemaakt.Ook eentje om je vingers bij af te lekken hoor:Tiramisu met rode vruchten en een appelroosje uit de oven.




Ene lekkere wijn erbij en om het af te maken had ze nog allerlei sterke drankjes maar die vond ik allemaal niet lekker,hadden ook een raar geurtje maar dat lag aan mij volgens de 2 anderen ;) Straffe drankjes in elk geval.

We hadden het weer super gezellig,enkele lekkere en gemakkelijke recepten leren kennen,meer moet dat niet zijn,hé!

Groetjes C.


Follow my blog with Bloglovin

8 opmerkingen:

  1. Leuk zo een kookavond. Zag er allemaal lekker uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat was geen straf ;-) Wat een heerlijkheden en gezellig om dat samen en voor elkaar te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was super gezellig en ook heel lekker!
    We hebben toch ook weer wat afgelachen :-) maar dat zijn we ook gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het is altijd ene vrolijke avond ook al wisselt het af met soms een serieus moment,hé!

      Verwijderen