zaterdag 1 oktober 2016

Tochtrol.


Afgelopen dagen was het merkbaar dat de herfst haar intrede heeft gedaan,minder zon,lagere temperaturen,wat regen en veel wind.

En omdat we liever geen tocht in huis hebben ging ik gisterenavond nog snel aan de slag om een tochtrol te maken.

De lengte van de deur,ongeveer 30 cm breedte voor mijn ronding, eventjes zoeken voor de juiste maat van cirkel voor aan de uiteinden te maken.Eerst een stuk stof genomen dat ik ooit eens van mijn schoonzus kreeg om de binnenvulling te maken en vervolgens met resten van mijn kussens en een overschot van een Sunny pants om de buitenkant te maken.Je ziet dat niet echt goed op de foto maar ik heb dus voor de buitenkant 2 lappen stof aan elkaar gemaakt om de totale breedte te krijgen.

Een blinde rits erin maar jammer genoeg is ze niet blind.Ik zal dat toch eens aan anderen moeten vragen hoe dat nu eigenlijk moet,zo'n een blinde rits inzetten.Maar voor dit stoort het me niet ;-)


Simpel snel klaar,meer moet dat af en toe niet zijn.Dank zij de rits is de hoes afneembaar en kan het gemakkelijk gewassen worden.



Fijne zaterdag voor iedereen,Carla

Stof binnenrol: gekregen van schoonzus
Stof buitenrol: Zwart van bij Pieke Wieke
                      Ruitjes van bij Het Stoffenhuis
Blinde rits: Veritas

Follow my blog with Bloglovin

7 opmerkingen:

  1. Zo handig om zo handig te zijn!
    Fijn weekend verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke problemen los je snel even op als je zelf kunt naaien. Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Komt nu inderdaad weer goed van pas. Het begint echt al koud te worden, vooral 's morgens en 's avonds. Goed van die rits, erg praktisch zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I Ja inderdaad wordt het frisser maar toch nog mooie dagen voor de tijd van het jaar hè.

    BeantwoordenVerwijderen